IT'S ALL ABOUT HIM





Bagi peluang aku luahkan perasaan aku tentang someone pulak malam ni k. 
Berjiwang pulang aku kali ni. Jangan baca kalau tak suka.



Lelaki dalam gambar itu merupakan sebahagian daripada hidup aku selain dari keluarga aku. Someone yang selalu buat  aku bahagia walaupun kadang-kadang pernah buat aku derita. Tetapi aku tahu, penderitaan yang aku terima ini mungkin bersebab atau ada hikmahnya. Yang Maha Mengetahui sahaja yang tahu. Mungkin Allah sengaja menguji sejauh mana kesabaran aku terhadap dia. Sebanyak mana rasa sayang aku dekat dia. Walauapapun, aku tetap bersyukur akan nikmat dan kebahagiaan yang diberikan buat aku dan dia. Alhamdulillah aku ditemukan dengan dia. In Sha Allah, dengan izin Allah, kalau ditakdirkan dia jodoh aku, berbahagialah aku bersama dia yang bergelar 'suami' suatu hari nanti. 

Aku kenal dia, since aku pindah kolej. Kalau dia tak tegur aku dulu mungkin sampai sekarang kami tak pernah 'berkenalan'. Maklumlah, aku perempuan. Memang tak berani nak tegur lelaki dulu. Bila kami dah kenal each other, kami kawan kawan kawan then one day dia ajak aku pergi satu tempat. Lelaki nakal macam dia kalau hal bercinta boleh berubah jadi romantik pulak. Dia luahkan perasaan dia kat aku then lamar aku jadi girlfriend dia. Aku terdiam bukan tanda aku tak setuju tapi sebab aku terharu sangat. Belum pernah lagi aku jumpa lelaki sweet and gentle macam dia. Sebelum ini orang ajak couple dalam handphone. Yang kali ini pulak, face to face. Allah sahaja yang tahu betapa gembiranya aku pada waktu itu. Akhirnya, ada juga yang mampu curi balik hati ini yang telah lama aku penjarakan sebab tak nak beri kat sebarang lelaki. 

Sedang bercinta, memang banyak dugaan yang menimpa. Tidak semuanya rasa manis. Kadangkala ada yang pahit. Semakin aku sayang, semakin berat dugaan yang Allah beri. Ya Allah, aku redha dengan dugaan yang Engkau berikan. Tetapi bantu aku untuk bersabar menghadapinya. Jangan biarkan aku lemah dan mudah berputus asa. Kepada sesiapa yang berniat nak pisahkan aku dengan dia, tolong buangkan niat jahat korang tu. Pergi dari hidup kami berdua dan jangan ganggu kebahagiaan aku. Tolong jangan rampas kebahagiaan aku yang satu ni. Apa yang terjadi dalam hubungan kami berdua, tidak perlu aku ceritakan dekat sini. It's our privacy. Apa yang membahagiakan dan menyakitkan, hanya kami berdua yang tahu. But girls, can you please go away from him? )';

Aku mungkin bukan perempuan yang baik dan juga mungkin bukan perempuan yang ingin dia nikahi, itu terpulang pada dia. Yang penting, dia dah banyak bahagiakan aku. Kita hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya. Andai dia jodohku, ya Allah. Aku betul-betul bersyukur kerana dijodohkan dengan orang yang sangat aku cintai. Dalam hubungan kami, aku hanya mampu buat yang temampu sahaja. Sayang, maafkan kita mun kita tok sikpat nak bahagiakan nya macam orang lain dah bahagiakan nya. Tapi nya dah buat kita happy tauk. Thank you for everything. Thanks sebab hadir dalam hidup kita (';

Ya Allah, berderai pulak air mata aku updated entry kali ini. Sungguh aku sayang dia ya Allah. Rajukku, marahku, cemburuku semua sebab aku takut kehilangan (';